۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 80209179
T T
۰ نفر
رزمايش بزرگ موشكي سپاه پاسداران برگزار مي شود

تهران- فرمانده هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: رزمايش موشكي 'پيامبر اعظم 7 ' از روز دوشنبه به مدت سه روز برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده روز یكشنبه در نشست خبری افزود: در این رزمایش انواع موشكهای برد بلند، برد كوتاه و میان برد از اقصی نقاط كشور از جمله سیستان و بلوچستان به سمت اهداف از پیش تعیین شده در كویر سمنان شلیك می شود.

سردار حاجی زاده اضافه كرد: این رزمایش در ادامه رزمایشهای سالیانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می شود كه دارای تفاوت عمده ای با رزمایش های سالهای گذشته است.

وی گفت: در این رزمایش پایگاههای هوایی كشورهای فرامنطقه ای در دل كویر سمنان شبیه سازی می شوند كه درنظر داریم از نقاط مختلف موشكهایی را به سمت این اهداف شلیك كنیم.

وی ادامه داد: با شلیك موشك ها به داخل پایگاههای شبیه سازی شده، فرماندهان ما میزان دقت موشك و اثرگذاری كلاهك های نصب شده بر روی این موشكها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اظهارداشت: موشك ' قیام ' نیز كه دو سال پیش كارهای تحقیقاتی آن به پایان رسید و به صورت انبوه تولید و واگذار شده است از جمله موشكهایی است كه در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

سردار حاجی زاده افزود: موشك ' خلیج فارس ' از جمله موشكهایی كه ضد اهداف دریایی است نیز در این رزمایش قرار است به سوی اهداف از پیش تعیین شده شلیك و اهداف فرضی را مورد هدف قرار دهد.

وی خاطرنشان كرد: دستاورد دیگری كه در این رزمایش مورد بهره برداری قرار می گیرد، بهبود بخشی سامانه های زمینی و موشكی است كه توضیحات بیشتر مربوط به آنها در آینده نزدیك ارایه می شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح كرد: پیام رزمایش موشكی پیامبر اعظم 7 به كشورهای منطقه و فرامنطقه ای ماجراجو این است كه جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی در برابر زورگویی های آنها مصمم است و هر گونه شرارت احتمالی را به صورت قاطع و كوبنده پاسخ می دهیم.

سردار حاجی زاده تاكید كرد كه اگر هر گونه حادثه احتمالی اتفاق بیفتد موشكهای زمین به زمین ایران همانند صاعقه بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد.

وی یاد آور شد: در آخرین روز از این رزمایش نیز هواپیماهای جنگنده سپاه پاسداران و هواپیماهای بمب افكن بدون سرنشین این نیرو در رزمایش شركت و اهداف از پیش تعیین شده را بمباران می كنند.

سیام 2022 ** 1478 1418

سرخط اخبار سیاست